Monday, September 17, 2012

PERBALAHAN BERLAINAN PENDAPAT

Dalam stuasi berlainan pendapat, akan terjadi perbalahan di antara member, pasti n of course akan terjadi.  Masing-masing dengan kepercayaan dan berpegang teguh dengan pendapat one more time, masing-masing. Sorang akan cakap ini lebih baik, dan seorang lagi akan menyatakan ini yang terbaik. So perbalahan menjadi, ada yang lebih neutral iaitu mendengar, tiada suggestion, suka hati korg. Ada lagi yang seorang no way i'm the one, the most truly, the other one, what the hell your thought is rubbish I'm is the bomb.  So, this stuation will go on and on.  

Bagi membetulkan stuasi yang macam tak betul, kita haruslah mendisiplinkan diri untuk menjadi insan yang lebih baik.  Be more positive, mengalah dan mendengar dan mahu menerima pendapat orang lain, jika bila diuji, diukur dan tepat bahawa ianya adalah benar dan lebih baik daripada pendapat yang kita ada.  Sebelum kita menerima kita pikir dari logicnya ketepatanya dan kesesuaian benda tersebut, then kita ubah apa yang patut.  

We need to act this way to avoid fighting among each other, cuz you hate to fight among your friend.  For me , I dont like.  Cuz you might recall it, and call it stupid memory you had with your friend.  So, be nice and listen to others.  


No comments:

Post a Comment